Totaal aantal pageviews

zaterdag 30 mei 2020

HOE REALISEER JE EEN IMPOSANTE ONDERGANG?




    Ja Leon, je wordt langzaam echt oud, en met jouw conditie mag op je (bijna) 78 jaren niks klagen... Dat zie ik enkele denken en soms ook... zeggen...

  Dat zette me aan het peinzen en ik begon met... het zoeken naar bekende voorbeelden, waarbij ik vooralsnog dacht aan "der Alte = Adenauer" en aan Charles de Gaulle...  En ze zeggen dat Methusalem wel 900 jaar werd, maar toen was een jaar korter..

 Toen dacht ik aan U allen die mijn blogs af en toe lezen... Mag ik u vragen om uw wijsheid in deze een dezer dagen, over mij uit te storten? Want, weet U, ik wordt voor het eerst in mijn leven aardig oud!!!

 Uiteraard hoort hier van mijn kant, een tegenprestatie bij...  Op de klassieke manier van : "Opa, vertel eens HOE bent u zo gezond oud geworden? Wat is uw persoonlijke geheim? "...

 Dat stikt van de indiscretie besef ik.. Vooralsnog is mijn inzet: Wel, verhuis +30 keren en verander regelmatig van "lucht"..  Mijn gemiddelde is: 78/30 =  elke 2,5 jaar ..

 Deze uitkomst is zo schokkend dat ik er een tijdje van moet bijkomen. Intussen doe ik fanatiek wat mijn Italiaanse huisarts me zegt: VEEEL water drinken Leon!  Ook doen dus...

 Immers: ondanks een wat klein rechter-oortje dat moest worden "bijgeknipt", enkele fietsongelukjes in de drukke stad Marseille, te veel idioten op E-steps op de trottoirs (waar ze niet meer op mogen sinds begin oktober), zijn we nog springlevend...

 En zou het mis gaan dan zit ik er gewoon niet mee.  Ik mag terugkijken op een mooi leven waarin de normale "ups and downs"  ook voorkwamen..

 "So dont worry old man", it has been a very good time".

Leon de Marsilho, mei 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten