Totaal aantal pageviews

dinsdag 19 mei 2020

DE MENSHEID LIJKT ON-UITROEIBAAR...

     Volgens experts kwam de mens als evolutionair product voort uit Oost-Afrika, waar onze voorouders op apen leken...  In onze huidige vorm bestaan we nu al enkele tien-duizenden jaren..

     Ondanks veel geweld en conflicten, ruzies tussen groepen, diverse ziekten en voedseltekorten is hij er nog! De H-bommen werden ook al ingezet in Japan, maar Malthus kreeg geen gelijk...

   We groeiden aan tot de huidige ruim 7 miljard.  Geboorten-beperking lijkt nu het grootste risico te worden voor ons voortbestaan: in de ontwikkelde wereld is het gem. aantal kids per vrouw nu rond de 1, 3 zegt men en dat moet 2,01 zijn om gewoon op peil te blijven..

   Dus het grootste gevaar voor het eigen voortbestaan is nu de mens zelf: de slimme, naakte aap dreigt nu zichzelf uit te roeien..

    Als je de veelheid van mislukte uitroei-bedreigingen ziet en de enorme veerkracht van die mens lijkt het mogelijk te voorspellen dat we er zullen zijn, zolang de aarde zal ronddraaien. Maar gezien onze ruimte-ambities is het denkbaar dat we ooit elders "in space" voortleven als de aarde niet meer de betere plek zou zijn geworden.

    Dus zoekt u een zekere baan dan durf ik u iets bij de VN of de WHO aan te raden.  Ondanks Trump's en Poetin's, Hitler's en Stalin's blijven (en bleven) er mensen actief om de wereld leefbaar te houden.

   De levensverwachting is in het westen voor mannen en vrouwen boven de 80 levensjaren. Dat was 150 jaar geleden nog... DE HELFT, met 45 was je een zeldzaam verschijnsel!

   Boze tongen beweren dat we ooit zullen oplopen tegen onbetaalbare zorgkosten en dat daar dan de grens opduikt.. Daar geloof ik niks van en biologen denken intussen te weten dat er bij... 120 jaar een soort biologisch plafond zou zijn.

  Wel dan kan ik nog ca  +40 jaar voor u bloggen en daar schrik ik toch wel van en sommigen onder U natuurlijk ook...

  Als u er genoeg van zou krijgen, dan wil ik gaarne dat U me dat meedeelt, voor ik te veel nonsens ga neer-pennen. Ome Alzheimer wordt uw laatste redding!

Amen..

  Leon de Marsilho, 15 mei 2020

,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten