Totaal aantal pageviews

vrijdag 15 mei 2020

EEN BLOGJE VEREIST ENIGE INSPIRATIE..


  Je kunt natuurlijk wat langer op je duim zuigen om een leuk verhaaltje te vinden, maar als iemand je zo ziet gaat hij toch wat twijfelen aan je verstandelijke vermogens en dat levert ook al snel roddels op, ook in Marseille..

  Door dat gedwongen ophokken kon ik maar moeilijk edwongen rondlopen en wat rondkijken, dus dat leverde ook weinig op. Het was duidelijk dat ik in een "writers-block" was beland.. Hoe kom je uit zo'n wat apathische toestand?

  Wat kan een oudere heer nog verzinnen om wat "penne-voer" op te doen?
  Ik besloot een oude truc te proberen en die is:  "gewoon voor de PC gaan zitten en opschrijven wat  in je opkomt.

  Mogelijk weet u dat een mens voortdurend pulsen ontvangt in zijn hersens: dat stopt nooit zolang je niet slaapt of er nog erger er aan toe bent. Wat er eigenlijk gebeurt is dat je "alles wat opkomt even overdenkt en je wacht tot er iets langskomt, dat je doet stoppen. Dan zit je dichtbij het vinden van een "thema  of een onderwerp".

  Ik ben nu een tiental minuten verder, zegt mijn klokje.  U ziet nu met mij dat het trucje nog niet echt werkte. Ik ben nog weinig opgeschoten..

  U ziet ook, dat je bij een "writersblock"  het beste maar wat dáárover kunt gaan schrijven. Zo ontstond deze blog  en u mag beoordelen wat dat opleverde!

Leon de Marsilho, 12 mei 2020

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten