Totaal aantal pageviews

dinsdag 6 augustus 2019

DE OUDE DAG KOMT MET GEBREKEN?

  Zo luidt een gezegde en dat berust op ervaringen van vele generaties!

Wij zijn (74 en 77) oud: genoeg om het te mogen bevestigen! Maar ja, wat zijn gebreken? Pas als ze de levenskwaliteit ernstig aantasten wordt het vervelend. En dat is nog niet zo (knock on wood!)..
   Onze huisarts kijkt tevreden naar onze bloedwaarden en kan zien (zo zegt hij), dat we "goed en gezond eten en leven".  Wat kan een mens meer doen dan dat?

Natuurlijk ook in beweging blijven, meedoen, op kids letten (desgevraagd), met buren en vrienden goed contact hebben, dit alles helpt en is ook aangenaam.

   Als u mij in de morgen zou zien "starten", - stijf van de artrose-, zou u wat ongerust kunnen worden. Maar een uurtje later,-na wat wandelen-, ziet het er pico bello uit.

    Als u me vraagt hoe dat kan dan is mijn antwoord steevast: Gewoon doorfietsen!
Maar, ik fiets niet meer: na een val die me leerde om dat maar te laten. Het is hier druk en er zijn wat teveel gaatjes in de Marseillaanse bestratingen..
  
Dus, mijn vouwfiets ging voor 100 euro van de hand voor een tweede leven elders.. We lopen hier veel en nemen metro voor langere afstanden. En lopen ook veel trappen op en af: prima harttraining zegt dan onze Italiaanse huisarts Carlo!

   Nu op naar de orenwinkel: er moet eens goed naar mijn hoorapparaten worden gekeken en enkele onderdelen moeten vernieuwd. Als ik dat niet gauw doe ben ik er straks een apparaatje kwijt en zo'n dingetje kost boven de 1000 euro.. Ik heb voor ruim 2000 euro kunst-oren!

  Wel dit is mijn "gebrekenlijstje" en omdat ik wat vergeetachtig werd is het niet compleet, vrees ik. U ziet dat de kleine leugentjes echt niet verdwijnen bij het stijgen van de leeftijd!

Leon de Marsilho, aug 2019.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten