Totaal aantal pageviews

zondag 29 september 2019

OP ZOEK NAAR "MY ROOTS"..

   Is het gek dat oudere mensen zich vaker afvragen "wie ze zijn en waar ze vandaan komen" dan je bij jongeren ziet?

  Welnee, niets is normaler : de oudere heeft het meeste gehad en de jongere mag nog op "alles hopen".. En kan nog alles bereiken uit zijn dromen..

  Bepalen die roots nou veel van wat het totale resultaat werd of zijn ze enkel bepalend voor de eerste meters?

  Als u zich dat ook afvraagt dan hou ik U graag gezelschap bij het vinden van antwoorden. Ik schreef al de nodige "Leonmemoires" omdat ik dacht aan dat latere geheugenverlies!  Dat het zo erg kon worden als ik het had, kon ik niet weten.  Maar een AVC (TIA) ..en je bent al een hoop kwijt..

  "Allen die schrijven willen eigenlijk blijven" en willen ontsnappen aan de vergetelheid die aan het einde dreigt.

  Neef José (die van Sint Maarten) hielp mijn familie met zijn boek over "de Limburgse Bokkenrijders" waarin hij een fraai chapiter opnam over de Speetjens-familie van de 20e en 21e eeuw. Hij begreep de waarde daarvan al langer geleden..

  Nu is het hopen dat iemand zijn "oeuvre voortzet" en ik kijk naarstig om me heen, wie er gaat opstaan om "onze roots te onttrekken aan de vergetelheid".

 Zal er iemand tijdig het touwtje vinden en het verlengen?  Of zijn wij allen al lang een stukje bevroren historie?

  Ik zal het eens voorleggen aan mijn vriendin Moon uit Kerkrade. Die dat zeker wil behandelen in een van haar onvolprezen rubrieken:  "Mein Wort zum Sonntag"..
  Nee, dat is niet in het duits geschreven, maar de Kerkraadse titel van haar wekelijkse bijdrage in het mooiste dialect van Limburg?

 Wees gerust Moon, ik ga het niet proberen in het platte Marseillaans want dat snapt echt geen hond!

Leon de Marsilho sept 2019

Geen opmerkingen:

Een reactie posten