Totaal aantal pageviews

donderdag 19 september 2019

MARSEILLE HEEFT GENOEG GOEDKOPE ENERGIE

Een dag zonder zon is hier onmogelijk leert de geschiedenis en dat geldt ook voor de wind. Energie is er gratis "om ons heen, dag en nacht".

   Ik dacht vaker over zo'n energie-set op onze twee terrassen: een zonnepaneel met een verticaal windmolentje.. en klaar is Kees. Op onze 7e etage is volop wind en zon aanwezig. En een paar accu's om die op te slaan is geen probleem: complete sets voor boten worden hier aangeboden! En, er komen zelfs ramen die energie kunnen opwekken... en we hebben hier grote glazen schuifpuien!

  Dat komt goed uit, nu ons een volgende pensioenkorting wacht in 2020: men praat in Nederland  over -8%.. Dat is de tol van een toenemende levensverwachting en hierbij geldt dus ook de beruchte "wet van behoud van ellende"..

  Mensen, laat u niet kisten en pluk de vruchten van het "high-tech tijdperk waarin we leven".
Natuurlijk moeten die investeringen betaald worden, maar daar zal ongetwijfeld wat subsidie voor komen, want we maken dan minder CO2.

  Ik schrijf dit op 9 september 2019 en we hoorden dat het morgen... de hele dag gaat regenen! De meteo weet het zeker. Dit is zo zeldzaam dat we kunnen rekenen op extra-toeristen want op deze dag moét je hier zijn geweest. Dat kun je dan trots aan je kleinkinderen vertellen.

  We zullen het zien en ik zal u over morgen natuurlijk berichten..
En dan denk ik, gaat die aankomende aardopwarming ons niet hierbij helpen? 

  Tja, mensen het zijn verwarrende tijden..


NB1: Die dag met regen kwam er, maar na 4 uurtjes was het eigenlijk gebeurd.

NB2: Ik claim bij deze het volgende patent:  Ik monteer op mijn zwarte cap een zonnepaneeltje om wat persoonlijke energie te produceren, want de winter komt snel. Ik kan zo de draadjes verwarmen in mijn kogelvrije vest, dat geen luxe meer is, gezien het algemeen toenemende geweld op straat.
Zie hoe deze "slimme aap" zijn problemen oplost! Bravo dus voor de evolutie..

Leon de Marsilho, 9 sept. 2019





  .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten