Totaal aantal pageviews

donderdag 26 maart 2020

GEDOE UIT HET CORONA-TIJDPERK

   Het werd doller en doller, tijdens die nerveuze corona-dagen in Marseille..

   Ik bezocht onze apotheker met mijn herhaalrecept en lees wat er gebeurde....

   Ik begroet hem en hij vraagt direct om àchter het muurtje met dozen te blijven én op meer dan 1 meter van de andere klant!  Dat is de opening...

   Als het mijn beurt is zet hij een lege papieren zak op het muurtje, waarin ik mijn papieren doe en daarna komt hij die zelf halen.  Hij vult die met medicamenten en documenten en zet de zak terug...

   We babbelen wat en ik bemerk zijn opwinding. Hij tracht me aan te praten dat "die vele Afrikanen in Marseille" gevaarlijk worden..  Als ik hem wat tegenspreek vindt hij dat niks leuk.. Mijn "grapje" dat wij Europeanen uit Afrika stammen, valt helemaal verkeerd..

   U ziet wat een virusje kan veroorzaken: het raakt de internationale verhoudingen en ik dacht even aan Marine Le Pen. Die wilde dat La France op slot ging voor mensen van "elders", waarbij zeker de Afrikanen waren bedoeld!

 Daar zijn we nog niet klaar mee...

Leon de Marsilho, 26 maart 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten