Totaal aantal pageviews

donderdag 12 maart 2020

BOZE DROOM VAN TE VROEG GEPENSIONEERDE

 Gelukkig zijn dromen meestal bedrog, maar soms..

  Wie zou 25 jaar geleden hebben geloofd dat de Nederlandse regering ons 4 keer 7% pensioen durfde af te pakken?

  Toen wij even over de 50 waren,  werd ik ziek en we besloten naar de Provence te gaan, voorlopig.. Zou het beter gaan dan kon ik (na niet TE lange tijd) best weer verder. Alles ging uiteindelijk goed maar ik stopte wel met werken.

  Na dit begin-verhaal zult u mijn recente boze droom beter begrijpen..

  Ik droomde dat bij een grote recessie ALLE pensionfondsen het loodje legden en dus moesten we het spaargeld aanspreken maar hoe lang?

  Dit gebeurde nadat corona-virussen Europa plaagden... Als niet-medicus kon ik DAAR weinig mee.

  Toen ging me een lichtje op: waarom zou ik geen advies-buro starten dat bedrijven zou TESTEN door hen genadeloos bloot te stellen aan een virusaanval, als test op hun veiligheids-nivo?

  Als formule iets nieuws: Ik zou starten met een gratis rondgang in het bedrijf en na enkele weken rapporteren.  Zou men verder willen,  dan zouden die weken alsnog worden betaald.. Zo niet dan was alles gratis en afgelopen..

  Tijdens mijn 1e rondgang, sprak ik met een medewerker die me trots zijn PC (verbonden aan het bedrijfsnetwerk) toonde. Die stond op een tafel voor het raam met uitzicht op het bedrijventerrein en hij was "ingeprikt" op een data-stopcontact.

 Ik zag dat de kabel  van het data-doosje door de muur naar buiten ging en daar in een grijze PVC-buis verdween.. En daar kon iedereen zonder veel moeite bij komen..

 Toen schoot ik wakker, maar het aparte is, dat dit verhaal in mijn advies praktijk ooit echt gebeurde! Bij een onderzoek in een groot bedrijf (+8000 medewerkers).  Die opdracht werd een fraai succes en ik kreeg jarenlang vervolg-opdrachten….

 Alles is dus waar gebeurd , enkel die droom , dat is een leugentje!

Leon de Marsilho, maart 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten