Totaal aantal pageviews

donderdag 23 januari 2020

TO BLOG OR NOT TO BLOG...

…. "That's (voor mij ook) the question",  en het komt van Shakespear's Hamlet (To be or not to be. thats the question). Het deed me ook denken aan de filosoof Teilhard du Chardin , jezuïet en paleontoloog, die ons ook het nodige voorzette  aan twijfel over religieuze "zekerheden" zoals het zo fraaie scheppingsverhaal.... 

      Ik denk ook aan : Die schrijft, die blijft... , want papier is geduldig en "leeft vaak langer" dan een mens. Zie onze volle bibliotheken..

      Ik kwam ooit een Deense opa tegen (in La France), die zijn levensverhaal opschreef voor... zijn kleinkinderen. Hij zei dat er bij en vond dat het voor "zijn kinderen maar weinig zou betekenen" en dat was ook een reden om extra na te denken.. ..  

      Schrijven over je levensloop is op de eerste plaats nuttig omdat je zo kritischer wordt over "wat je deed en liet in je leven". De mens heeft de natuurlijke neiging om het kwade te vergeten en het goede te overdrijven...

      Een vraag is daarbij of een biograaf niet iets beters produceert dan de jezelf kunt leveren.

      Zo nu weet u allen wat meer van "het waarom van mijn geblog".  Een goede vriend verzamelde en ordende (op verrassende wijze!)  ooit mijn gedichten (titel: Pensées Brilhassiennes) en gaf me die in mooi blauw ingebonden op een totaal onverwacht moment. Het ontroerde me zeer... en tot op vandaag..

     Zijn interpretatie was een ware "eye-opener" en hij deed me er een groot plezier mee.

     U ziet het: ik zit goed want ik had al een biograaf!

Leon de Marsilho, januari 2020.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten