Totaal aantal pageviews

zondag 21 juli 2019

ER ZIJN ERGERE DINGEN DAN EEN ZWAK GEHEUGEN..

Dat zei mijn huisarts, nadat ik begin 2019 een soort licht herseninfarct had! Hij lachte er een beetje bij en dat hielp me best. Hij is Italiaan, werkte lang voor Artsen zonder Grenzen en zag meer ellende dan een mens lief is..
    Immers, ik heb nu een serieus excuus als ik een dingetje vergeet, ook als ik iets graag even vergat.. Maar mijn eega heeft dat al feilloos, door dus ik doe het minder vaak.
   
    De slijtage slaat toe besef ik op drie jaar van mijn tachtigste en daar moet je eigenlijk blij mee zijn. Te veel goede vrienden zijn er niet meer en hun achterblijvers vertellen vaak hoe erg ze hun missen.
 Mieke en ik delen al 45 jaar elkaars leven dus we komen dicht bij een jubileum.

   In de supermarkt weet het personeel al dat ik vaak vraag waar iets staat en gelukkig is soms het antwoord: het is uitverkocht.. Een opsteker, want dat had ik prima gezien.

   Dus beste mensen, tel uw zegeningen, dan houdt u het nog langer vol! Op naar een volgende warme dag: vanmiddag gaat het kwik op 37 zegt men. Dat verdragen we beter na een vroeg tochtje op zee waar het 5 graadjes koeler is.

Tot mijn schrik merk ik dat ik het vooral over mijn oud worden heb! Daar moet ik gauw mee stoppen want dat vindt niemand leuk.

Dus: Pluk de dag en blijf gewoon doorfietsen!

Leon de Marsilho, juli 2019

Geen opmerkingen:

Een reactie posten