Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 juli 2020

JARIG BLIJF JE EEN LEVEN LANG..

    maar, natuurlijk slechts EEN dag per jaar en dat is maar goed ook! Let op: onze levensverwachting stijgt nog gestaag en biologen beweren dat met ca 120 jaren er een soort limiet is. Er is al een Franse dame die het tot bijna 110 jaar volhield. Denken aan je levenseinde is niet meer dan normaal, maar ik zie niet voor me dat ik mijn 120-e ga meemaken!

   Alles staat of valt met hoe je je blijft voelen bij een stijgende leeftijd. Ook daar weten onze medici steeds meer op te vinden! Tot nu toe gaat het best redelijk al lijkt mijn lopen wat de eerste 100 meter betreft intussen wat op een wat "vastgeroeste machine". Mijn gewrichten zitten wat vast en moeten losgelopen worden. . Geen nood, mijn fitte eega trekt de dagelijkse "sprint" aan.

  Wij plannen onze laatste verhuizing naar het oude Vaderland waar goede vrienden ons bij willen helpen. Zij wonen in het Ransdaalse Zuid-Limburgse heuvelland dichtbij de stad Heerlen. Daar werkten wij beide ook een tijd en niet ver van die oude werkplekken zouden we wel eens onze laatste dagen kunnen gaan slijten.

  Men zegt dat je beter en langer gezond leeft, als je plannen blijft maken en als je vrolijk en opgewekt door sjouwt. Het Spinozisme is de leer van het blije leven tot de laatste snik en dat helpt best bij het nadenken over de laatste etappes.

  "Tel Uw zegeningen" is een wat vroom gezegde en dat doen we en met dankbaarheid. Want wij leefden een best spannend en levendig leven, waarin we ook meer dan 20 keer van plek wisselden. Zelfs een keer kwamen en gingen we weer weg,  na maar één jaar!

  Wie veel aan reizen deed weet dat je "licht moet reizen" en dat betekent ook dat je ballast moet dumpen. Zo gaven we vaak van alles wat zijn dienst had bewezen weg aan wie het wilde hebben. En begonnen met weer een andere inrichting. Zo komt het dat ons huidige meubilair stamt uit diverse oude woonplekken. Als we om ons heen kijken zien we minstens een meubelstuk van elke eerdere woonplek!

  Het zou kunnen dat we op onze laatste woonplek zullen wonen in nogal wat "Ikea-meubilair", dat modern en praktisch is. Slechts enkele dingen van nu zullen ons vergezellen tot de laatste dagen..

 Nostalgie is iets moois en bevat het oud- Griekse "noos" (=thuis). Van de oude Grieken weten we dat je "noos" moet koesteren en dat je daar "niet afstandelijk mee om moet gaan"!

 U ziet nu beter waar een verjaardag ook voor kan dienen: maak die tot een moment waarop u wat nadenkt over "uw eigen levensfilm".

 Nu is het wel genoeg, ik moet voorkomen dat ik u echt ga vervelen!

Leon di Marsilho, 3 juli 2020 in Marseille




1 opmerking:

  1. Buenos dias;
    No tardaré, mi nombre es CORRINE BURIERE de Bélgica, 73 años. Me pongo en contacto con usted para un proyecto humanitario. Mi situación física actual no me permite llevar a cabo el proyecto que planeo hacer. Pondré a su disposición los medios financieros para hacerlo porque al morir no nos llevamos ningún material material. Estaré encantado de recibir una respuesta de usted porque, demasiado atento antes de tomar esta decisión, he rezado mucho al creador para que me dirija hacia su hijo que puede cumplir esta misión.
    Únase a mi dirección de correo electrónico privada para obtener más información: corrineburiere@yahoo.fr

    BeantwoordenVerwijderen