Totaal aantal pageviews

woensdag 26 februari 2020

MET DE FINISH IN ZICHT....

  .... besef je pas, hoe kort een mensenleven eigenlijk duurt!  Al kende ik toch zo'n vijf generaties, als je meegaat in de idee dat een generatie ca 30 jaar duurt.  Ik kende  mijn grootvaders, vader,  zoon en kleinkinderen..  en dat zijn 5 generaties.

  Mijn ouders werden in 1912 geboren, mijn grootouders moeten uit ca 1880 of daaromtrent zijn.. Als ik  de 85 haal (dat is optimistisch weet ik nu!) zijn we in 2027 gearriveerd. Dan "ontmoette ik" dus (via mensen) een periode van  1880 tot 2027 en dat zijn 147 jaren, dus anderhalve eeuw.

  De tijd dat mensen gemiddeld 40 jaren "meegingen" is nog maar 150 jaar of zo geleden, we zien wat vrede, welvaart en Imedische) technologie klaar speelden in enkele eeuwen.

  Nu waart het coronavirus rond, telde China ruim 2200 doden en sluit Italië diverse steden af. Zal die pandemie komen, ondanks alle moderniteit van onze wereld? Dat is niet echt uitgesloten...

 Maar, "de naakte aap" laat het er niet bij zitten en zal er alles aan doen opdat we verder kunnen gaan. Het laboratorium Pasteur in Parijs draait op toptoeren...

Doel: een serum tegen het coronavirus..

Leon de Marsilho, maart 2020





Geen opmerkingen:

Een reactie posten