Totaal aantal pageviews

woensdag 26 februari 2020

IS RESTAURATIE NOG ZINVOL?

      Ach op mijn leeftijd zijn een bril, hoorapparaten en soms meer hulpstukken nodig om redelijk te leven. Daarmee ben je nog ver vandaan van "the bionic man", die vele hulpstukken behoeft om er te komen.  In mijn vriendenkring is soms meer nodig: van pacemakers tot soms de rolstoel. Tja, men zegt dat we steeds langer zullen leven, tot maximaal 120 jaar, denken biologen.

  Sommigen hoorden al dat mijn rechteroor genoeg van me kreeg en er mee wilde ophouden. Dat kwam door teveel zuidelijke zon, daar is mijn huid niet op gefabriceerd. Zo'n 25 jaar wonen in zuidelijke, zonnige sferen bleek wat veel te zijn..

     Er moest al stevig geopereerd worden en dat kostte me de bovenkant van het rechteroor. Maar de huidarts vroeg me na te denken over "een reconstructie, want dat zou best kunnen".

    Nou zijn we moe geworden van dat gesjouw naar dokters en ziekenhuizen. En, een mooier oor aan een oud hoofd, ziet er ook wat pedant uit. Ik moest denken aan die botox-dames, die zo hun rimpeltjes bestrijden..

   Nu denk ik dus na over wat te doen en besef daarbij dat elke operatie ook risico's meebrengt. Nog  langer moeten rondlopen met een afgeplakt oor,  al die blikken verdragen en die vriendelijke vragen beantwoorden  "over of het weer goed komt": daar wordt ik niet blij van..  Dus maakte Mieke wat plaatjes van mijn oor en daagde zo wat vrienden uit om commentaar te geven...  Eens zien wat dat oplevert..

   Oud worden brengt vragen mee, maar ik dacht niet en dat het DEZE zouden zijn Ik kon dat niet weten want ik ben voor het eerst in mijn leven "oud"!

   Ik zoek dus een beetje wijs advies en iedereen mag me dat geven! Meldt u zich even en u krijgt mijn oortje toegezonden en als u niet reageert, trek ik toch mijn conclusie!

Leon de Marsilho, maart 2020..

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten