Totaal aantal pageviews

maandag 28 oktober 2019

WIE (wat) BEN (werd) IK EIGENLIJK?

              Wat en wie is iemand eigenlijk na =20 keer verhuizen, waarvan vele keren in La France?

              Puur juridisch is alles helder: mijn paspoort in Nederlands en als ik dat tijdig verleng blijf ik dat ook..

              Maar wat betekent het "cultureel"  wat is nu mijn culturele identiteit?
Zie wat wij deden de laatste decennia...  Limburg: 17 jaren, Nederland (buiten Limburg) ca 35 jaren en nu al weer 25 jaar La France?

              We hebben op alle plekken vrienden gemaakt waarmee we nog steeds contacten hebben. We wisselen met hen vaak denkbeelden en opinies uit..

              Je wortels blijven bepalend denk ik, maar langzamerhand wordt je toch een soort van "multi-culti"...

              Never mind, want onze contacten bleven functioneren en de uitwisseling werd eerder nog levendiger dan vroeger. Mede dank zei de vele communicatiemogelijkheden van mail tot Facebook..i

              Of merkte u dat het toch nogal veranderde?

Please help ons even en zeg ons wie we voor u waren en nu nog zijn.. Het zal zeker helpen om onze gevoelens wat scherper te ordenen..


Leon de Marsilho, oktober 2019


Geen opmerkingen:

Een reactie posten