Totaal aantal pageviews

zondag 20 oktober 2019

WE DRIJVEN ROND OP "AARDPLATEN"..


    Het leven is levensgevaarlijk, want je gaat er ooit aan dood!  Dat schokt niemand maar we zouden
best willen weten "wanneer en hoe"..

   Maar ik weet ook over die aardplaten waarop wij drijven op dat "magma" . En dat die platen niet altijd even rustig zijn!  Wat dat kan aanrichten weten we uit 1983: met die dikke tsunami in de Golf van Bengalen..

   Ik maakte in mijn leven twee aardschokken mee: een in Nuth en daarna moest ik enkele schilderijen recht hangen. We dachten even dar DSM ontplofte, maar ik ging op het dak en zag dat alles er nog ongerept

  De tweede was... XXXXXXXXXXXXXXXXXXstond....

   Zelfs "moedertje aarde" is niet zo'n safe moeder: je kan een leven lang niets kwaads van haar kant meemaken, maar zeker is dat allerminst.

   In La France hebben overheidsdienaren  het over hun  "droit de retrait" : als ze denken dat het doorwerken te link wordt mag men, (liefst na waarschuwing van de baas), zijn werk stoppen en thuis gaan koffiedrinken..  Als treinconducteur is een trein die tegen een vrachtauto botste genoeg, bleek onlangs.

  Wie even Googelt naar "natuurrampen in de 20e en 21e eeuw", heeft in minuten genoeg om zich per direct "terug te trekken" van elk werk..

  Stelt u zich Frankrijk even voor als elke dag EEN overheidsdienaar  zijn pijp aan Maarten zou geven..  Dan zou de premier een dagtaak krijgen aan het gerust stellen van het Franse volk.

  Is wat we meemaken gewoon een gril van een vakbond, die zo een discussie op tafel krijgt op een snelle manier? Want de CGT wil nu dat de bazen van SNCF het aantal werknemers PER TREIN, van nu 1 naar 3 verhogen... Wat betekent dat het treinkaartje gevoelig in prijs zal stijgen..

 Ik dacht er wat over en besloot " mijn eigen droit de retrait in te zetten". Vanaf nu zal ik enkel nog vliegen, bootreizen maken, taxi-rijden en  in een auto stappen. En nooit meer in een SNCF-trein reizen, want dat is mij te link!

  En, hoe dat moet met die onrustige aardplaten weet ik niet. Veel meer dan wat vaker naar de zondagse Hoogmis gaan kon ik nog niet verzinnen..


Leon de Marsilho, oktober 2019



  

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten