Totaal aantal pageviews

vrijdag 26 juni 2020

OPA IN DE BRAAKT

  Opa In De Braakt was een gebedsgenezer met een herdershond en hij had zijn praktijk in het plaatsje Geverik in Limburg.  Als je bij hem kwam wilde hij dat zijn hond even aan je rook...

  Daarna kreeg je opdracht om elke dag wat te bidden: een aantal rozenkransen dus. Ik dacht zo'n veertig "Wees Gegroetjes" (gericht aan Maria) en zo'n 5 "Onze Vaders".

  Hij had een enorme positieve reputatie en vroeg enkel een vrijwillige bijdrage wat hij en zijn herder moesten ook eten!

  Ik denk dat hij meer mensen genas dan alle huisartsen in de omgeving samen!

  Opa was een "placebo-expert" weet ik nu: mensen die in genezing GELOVEN worden vaak ook beter!

 Wees gerust ik heb geen herdershond en geef u ook geen advies als u ergens een pijntje voelt!
 
Ik weet niet hou oud deze opa zelf is geworden, maar denk dat hij zijn levenskwaliteit aardig opvijzelde!

Leon de Marsilho, 27 juni 2020 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten