Totaal aantal pageviews

donderdag 4 juni 2020

OP ZOEK NAAR SOULMATES..

   Een mens voelt zich niet lekker zonder "soulmates" en dat is ook zo voor landen, wordt beweerd.

   In de tijd van Obama in de VS was duidelijk dat dat land een soulmate was, maar met die Trump aan dat roer, kan dat  niet worden gezegd.

   De VS willen en kunnen geen wereldleider zijn en dat komt China goed uit. Maar China is een communistisch land met hoge aspiraties en bitter weinig democratie...

   Ene Kerres van de NRC (redacteur geopolitiek),  bood hulp in een recent artikel en zijn advies was me welgevallig. Want hij opteerde voor Parijs en Tokio. Nou is mijn Frans best goed geworden maar mijn Japans lijkt nergens op.

   U begrijpt dat ik nu verder kan:  we wonen al  bijna 25 jaren in La France, dus we zitten niet zo beroerd voor een nieuw begin.
 
   Ik zal beginnen met de Nederlandse consul in Marseille eens op de koffie met "gâteau" te vragen. Verder moet ik maar hopen dat Rutte en Macron (die wat wankelt), nog even bevriend blijven.

  We zijn van plan naar Nederland te repatriëren, maar dat virus schopte alles in de war. Dus bij deze, zoek ik handtekeningen om te zien wat ik "waard ben" om me op te werpen als "ambassadeur voor de soulmate-inspanning La France et les Pays-Bas", die nodiger dan ooit werd.

   Ik reken op uw medewerking om hier iets van te bakken! "Alle kleintjes helpen" is het gezegde dat hierbij past! Laat me dus weten of U hiervoor IN bent!

  Als uw reacties bemoedigend zouden zijn ga ik beginnen aan het schrijven van mijn "geloofsbrieven" want dat is de basis  voor diplomatie heb ik begrepen.

  Leon de Marsilho, juni 2020
   :

Geen opmerkingen:

Een reactie posten