Totaal aantal pageviews

zondag 5 januari 2020

KOKEN MET TRUFFEL...

    Ik begeef me nu op gevaarlijk terrein: koken is niet echt mijn sterke kant...

    Dat komt omdat ik 4 zussen heb en er vroeger dus 5 dames in huis waren die voor het eten zorgden. Voor mij was de keuken "Sperrgebiet"..

    In Mormoiron waren de zwarte truffels niet ver weg: we keken uit op de Mont Ventoux waar je  truffels kunt vinden. Al moet je dan wel beschikken over een vette zeug of een slimme hond!

    Zoals zo vaak berusten vele truffelverhalen op onzin: dat komt mede omdat dit "Zwarte Goud" nu 1500 euro per kilo doet in Carpentras op de speciale truffelmarkt.. 

   Wat die hond betreft: die vindt enkel de truffel als je hem bovenop de Chêne Vert zet (aan die wortels groeit de truffel) en hem dwingt om daar te gaan graven..
Laat u dus geen "truffelhond" verkopen voor veel geld in Carpentras!  U moet via de familie-overlevering WETEN wélke Chêne Vert truffels voort heeft gebracht en dat weet een hond echt niet!

    Mijn egaa, de keukenprinses, kreeg zwarte truffel te pakken en maakte er truffelpasta mee:  heeeerlijk.. Een restje werd in de koelkast gedeponeerd, maar ik vergat het luchtdicht te verpakken..

    Daarom smaakt nu alles wat uit de koelkast komt naar truffel... Niet iedereen vindt dat lekker maar wij zijn er blij mee.

    Nog een tip: onze vroegere buurman uit Mormoiron vertelde ons in vertrouwen, dat 2020 "een "excellent truffeljaar is"! 

  Dus pak uw truffelschepje en ga wandelen met uw hond..  Kijk af en toe om of u wordt gevolgd...  want mensen met truffels worden soms beroofd en zelfs... vermoord!

 Wie weet wordt 2020 nu uw beste (truffel)jaar sinds lange tijd!

    Leon de Marsilho, januari 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten