Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 januari 2020

DE EERSTE DAG VAN 2020

       Ik wandel mijn rondje in een nogal lege stad en concludeerde dat er de laatste nacht stevig was gefeest..  Dat ondanks de nu al 29 dagen durende (transport)staking die beoogt de pensionhervorming tegen te houden..
        Mijn maag voelde nog vol aan en mijn Google onder mijn haardos draaide maar langzaam..

         Onze vriend Daniel ex-Sorbonne-prof had ons stevig onderhouden over de plussen en minnen van de Franse ziel.  Hij is een kritisch mens en spaart zijn landgenoten niet. Daarin lijkt hij op wat Sarkozy in zijn boek Passions schreef over zichzelf. Deze Hongaar van afkomst voelt zich volledig geïntegreerd en hij spaart zichzelf ook geen moment.

       Ik was best blij  toen de dag voorbij was ook al was die nogal kort na die kortste van 21 december. 

       Op dit punt in mijn tekst constateer ik dat ik nogal zeverend bezig ben. Gelukkig is deze dag er maar een keer in het jaar... Hopelijk komen er niet teveel van dit soort dagen in het nieuwe jaar wat mij betreft..

Leon de Marsilho, 1 januari 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten