Totaal aantal pageviews

woensdag 29 april 2020

HET VIRUS WAART ROND EN....

      onze buren in Marseille bregen ons bijna dagelijks te eten!

   Voor ons gaat die virustijd de geschiedenis in als een tijd van fraai sociaal gedrag!  Dat moet ik
even uitleggen...

    Allereerst: wij horen in Marseille in os appartement (met onze 75 resp. 78 jaren) tot de grote risico-groep!  Immers 91% van de doden hier is ouder dan 65 jaar...

    Dus we maken een flinke kans om binnenkort "in Paradiso" aan te komen.. En ik bedoel nu niet  die feesttent Paradiso in Amsterdam!  Maar het "aardse paradijs" dat Adam en Eva werd beloofd, wat door Eva werd verknold omdat ze graag naar slangen luisterde en van appels hield..

   Nu hebben we ook de menselijke nastuur door een redelijk "dynamisch leven"(wij verhuisden + 25 keer!) , En het overkwam me twe keer dat ik niet thuis was bij de verhuizing en dus uit het buiteland terg keerde in een vreemd huis dat ik nooit eerder zag. Maar Mieke maakte altijd prima keuzes en haar broer Gerrit (helaas overleden) was architect en keek goed naar de kwaliteit van het nieuwe OG!

   Ons appartement in Marseille, hoog zodat we de Mare Nostrum kunnen zien, en met aan elke kant twee fraaie veranda's,  is een woonplek die velen graag willen over-kopen als we vertrekken.
 
  U ziet het: we hebben goed gezorgd voor onze erfgenamen! Maar vooralsnog moeten ze nog even wachten..

 Leon de Marsilho, april 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten