Totaal aantal pageviews

zondag 17 november 2019

MAATSCHAPPIJ-KRITIEK VAN NEDERLANDSE BODEM

        Ik ken haar al vele jaren en ze is de echtgenote van een vroegere collega en vriend. Ze schrijft ook op Facebook en daar las ik de tekst die ik hier bedoel.

        Ze put vaker onderwerpen uit de gemeentepolitiek en levert gezouten commentaar op discussies in gemeenteraden. In zo'n gremium stamt de idee om basisscholen van moestuinen te voorzien die kinderen kennis moeten bijbrengen over natuur en over "waar ons voedsel vandaan komt".

        Moestuinen vragen dagelijks aandacht en tijdens schoolvakanties heeft het onkruid helaas geen vakantie gepland in een zonnig oord. Moten dan de grootouders die tuinen draaiende houden?

        Jeugdzorg verzuipt in de vele jongerenproblemen en scholen hebben veel last van bemoeizuchtige ouders die ook al vaker met geweld dreigen..

        Tandartsen werden uiterst voorzichtig met nieuwe klanten te nemen, omdat ze zich regelmatig achter hun praktijkdeur moeten terug trekken voor agressieve klanten..

        Kortom het wemelt van toenemend geweld en er zijn de naïeve gemeenteraden die volledig overvraagd worden..

        Onze vriendin verzucht:  "Kunnen we de vele dagelijkse problemen nog wel oplossen in deze tijd?

        Toen moest ik als Frans resident (Marseillaan) denken aan die nu al een jaar opererende Gele Hesjes! Zij werden in hoog tempo DE signaalfunctie van groeiende Franse volkse ontevredenheid!

        Dus beste Nederlanders u ziet het: onze Nederlandse vriendin is een soort Nederlands Geel Hesje en ik heb de eer om dat als eerste te onderkennen!

     Natuurlijk waarschuwde ik haar man mijn goede vriend! Want die "Gele Neigingen" kunnen wijzen op importante persoonsontwikkelingen, die niet mis zijn..

      Vroeger was het Gele Gevaar iets naars in Azië, nu dreigt het overal en dichterbij dan ooit eerder!


Leon de Marsilho, nov. 2019



      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten