Totaal aantal pageviews

maandag 11 februari 2019

VOLUPTUOUS


Blogvoluptouus7febr19

 

OVER VOLUPTUOUS

In de lucht kun je op rare gedachten komen, ook in een Ryanairvlieger.  Zittend in de 737 bedacht ik dat in dat mooie woord bijna het woord `volop` zit,  minstens fonetisch.  Overvloedig,  en `meer dan genoeg`..  De economie is de wetenschap van de schaarste maar ik ken er geen die zich bezig houdt met de overvloed. In vele religies is het iets zondigs denk aan Sodom en Ghomorra twee mateloos onzedelijke steden zeer lang gelden .  Na mijn 25e was mijn leven vol plussen,  soms ook schraal maar dat deerde me niet echt, zeker niet in de studentenwereld. Later ging het steil omhoog met een forse dip bij mijn echtscheiding, waarbij ik alles verloor behalve mijn auto en kleren.  Nieuw geluk deed dat alles wegsmelten..  Dan volgde een snelle carriere en een bloeiend eigen bedrijfje en dat deed me op 3 jaar pensioen nemen in de Provence met volop zon.  Tot in Marseille waar ik al weer bijna 10 jaar woon.  Mijn leven was dus waarlijk voluptuous met enkele diepe dips. Die waren  nodig om me duidelijk te maken hoe goed het me verging!  Wat komt kan dit gevoel natuurlijk nog bederven en mogelijk wordt het `grote adieu`  niks om naar te verlangen.  Daarna is het afgelopen denk ik, maar wie weet hebben zij gelijk die ons het paradijs voorspellen.  Stel je voor dat het volop leven ook nog bestaat na je dood!

Genoeg gebazeld en u ziet wat er in een 737 op 10 km hoogte voor rare dingen in je brein kunnen rond gaan dolen!

 

Leon de Marsilho, januari 2019

Geen opmerkingen:

Een reactie posten