Totaal aantal pageviews

zondag 1 maart 2020

BLOGVERBOD DOOR CORONAVIRUS?

        Ik schiet in paniek wakker en ik baadt in het zweet!

        Hoe erg gaat het worden, als je die "verboden" ziet, vanwege de angst voor corona-verspreiding?

        Moeten er binnenkort bloggers in Les Baumettes (een Frans gevang bij Marseille)?  En moet ik dan met mijn blogs mijn heil zoeken op "het darknet", waar Poetin de scepter zwaait?

        Kortom: kan dat akelige virus ook de westerse democratie gaan hinderen?

        Ik kom wat bij en besef dat het vandaag Zon-dag is, al zal op deze zondag de zon niet schijnen.

        Maar als ik denk aan wat ene Orson Welles ooit aan paniek kon veroorzaken, toen hij voor de grap meldde dat er "buitenaardse wezens" onder de mensen zaten, komt die angst versterkt terug.

        Ik denk dat in dagen waarin de angst regeert, alles wat kàn, echt zal gebeuren....

        Het wordt hoog tijd dat het beroemde Franse Institut Louis Pasteur, -dat ooit de Franse wijndruiven redde-, ons gerust stelt..
 
        Kenners herinneren zich, dat in de 19e eeuw, de VS de hele Franse wijnoogst moest redden, door op alle Franse wijnvoeten, een Amerikaans resistent ras te enten, dat de fraaie naam "Clinton" droeg..  Omdat de beruchte phylloxera besmetting alle wijnstokken in La France ziek maakte  met een linke druifluis..

     Of dat nog eens kan, met die Donald Trump aan het roer, gelooft niemand ..

   Neem dus voor de zekerheid gauw nog een mooi glaasje rood. Proost!

   En, lees snel de nieuwe blog, want het zou de laatste kunnen zijn..

Leon de Marsilho, maart 2020

       




Geen opmerkingen:

Een reactie posten