Totaal aantal pageviews

zondag 1 maart 2020

"1002 NACHTEN"

  "1002-Nachten" dat idee kwam bij me op bij het lezen van het Franse sprookjesboek "1001-Nacht". uit de 11e eeuw.

   Zou 9ik zoiets kunnen op mijn hoge leeftijd (bijna 78) óf nou net vanwege die leeftijd?

    En wat maakt een verhaaltje tot een sprookje?

   Wel dat moet de betovering zijn: dat heerlijke gevoel dat je bent ontsnapt aan een bedrukkende werkelijkheid...

   Dus ik begon naarstig met zoeken naar "de muzen", die je hiervoor nodig hebt en kwam op de volgende kandidaten: mijn Mieke (die me bijna 50 jaar vergezelt), Ene Asmaa met Marokkaanse wortels en een Selma die uit Tunesië stamt. En op nog enkele schoonheden met zachte ogen, die mijn pad kruisten.

 Nadat dit "grondwerk" was verricht had ik voldoende lef verzameld om aan "mijn sprookje" te beginnen.  En u gaat daarover binnenkort meer van me horen..

Leon de Marsilho, maart 2020

Geen opmerkingen:

Een reactie posten